Siste nytt

20/06/23

Styret har avholdt generalforsamling med valg av nye medlemmer.

Alle beboere har fått egen ladestasjon for El-bil. Dette fungerer utmerket. Laderene er av type Zaptec.

Det er svært viktig at man ikke renoverer badet uten å montere sluk og ny membran i gulvet. Dette kan føre til regress krav fra forsikringsselskapet ved

vannskader på din eller leiligheter under deg.

Skal du borre i vegger og ikke vet hva som er bak, kontakt vaktmester. Det kan være avløp til sluk.

 

Det har vært gått 2 vernerunder i borettslaget. En i fjor høst og en i vår. Det har vært HMS tiltak med sjekk/kontroll av stiger, slukkeutstyr og røykluker.

 

Det er malt og ryddet i sykkelbod. Det er blitt montert nytt lys og slipemaskin.

Borettslaget har inngått ny avtale med Cytox (skadedyrbekjempings firma).

Det er blitt montert nye lyskastere på nord og syd siden.

 

Borettslaget har egen container for matavfall. Disse står ved innkjøring til garasjeporten.

 

Borettslaget har hatt tiltak for å unngå feil parkering på gjesteparkering. Dette er blitt mye bedre, grunnet fremleie av parkeringsplasser som ikke er i bruk i samråd med eiere. Alle beboere har nå sin egen parkeringsplass.

 

Vi har tatt kontakt med Kjell Hansen Elektro for å se på strømsparing av lys og styring av varmekabler. De skal også gjennomgå borettslaget årlig med tanke på elektriske komponenter. Og vil se på eventuelt solsellepanel over tid.

 

Mvh

Styret / Carl B. Nygaard

 

18/05/20

Styret gratulerer alle beboere med vel overstått 17 mai!

 

Da er parken endelig blitt ordnet etter flere års gjengroing.

Trær og busker er blitt ryddet.

Det er blitt lyst og trivelig i parken. Styret har fått mange positive tilbakemeldinger.

 

Flere beboere har fått ryddet i boder etter at boss container har vært satt ut.

 

I sykkelboden er det blitt montert nytt arbeidslys.

 

Avstengte fellesområder (basseng, solarium og trimrom) blir gjenåpnet når myndighetene gir klarsignal om dette.

 

Mvh

Styret

 

30/12/19

I bassenget den siste tiden har det vært mye uønsket aktivitet. Kulepenner ligger i døråpningen for å åpne den senere på kvelden. Ser du noe - meld fra til Styret. 

 

Styret vurderer å starte med kameraovervåking i borettslaget. Grunnet innbrudd og tyveri fra biler. Har du noen meninger, kontakter du gjerne borettslaget. 

 

Øvre gjesteparkering brukes fremdeles av beboere, med fast parkeringsplass. Vi håper at beboere blir flinkere til å parkere på sine faste plasser fremfor gjesteparkeringen.

 

Vi ønsker alle beboere Et Riktig Godt Nytt År!!!

 

Mvh

Styret / Carl B. Nygaard

21/05/18

Maling er nå tilgjengelig for maling av balkonger/terrasser. HUSK at når du er ferdig med malingen så må denne leveres tilbake til styret slik at flere får anledning til å male.

For å få fatt i maling - kontakt nestformann Åge Jensen tlf. 957 68 248

MVH

Styret / Carl B. Nygaard

29/01/18

Grunnet mye hærverk på trimrommet, ser vi oss nødt til å sette opp bruksregler for trimrommet.

Disse reglene finner du på trimrommet og på hjemmeside til borettslaget. (Lover, vedtekter og regler)

Mvh

Styret

Carl B. Nygaard

11/09/2017

Lading av El-bil

Hetlevikstraumen borettslag har nå kjøpt og montert to ladestasjoner på kortsiden av bygget, nede på gjesteparkeringen.

Beboere kan nå benytte seg av lademulighetene ved å kjøpe et ladekort.

Det er kun mulig å lade dersom man har et slikt kort.

Dette kortet koster 300 kroner(engangssum).

Velger du å benytte denne muligheten, tilkommer det et fast trekk på 300 kr sammen med den månedlige husleien din.

Er dette noe for deg? Les videre.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Slik gjør du:

Ta kontakt med Åge Unnvik Jensen(nestleder). TLF: 957 68 248 og avtal tid for et møte på styrekontoret.

Du blir bedt om å skrive deg opp på en felles brukerliste.

Listen inneholder ditt navn, ditt telefonnummer, biltype, bilnummer og leilighetnummer.

Listen er laget slik at det ikke skal bli misbruk av lading, eller at noen står parkert der hele dagen/natten.

Om du skal lade og det ikke er ledig på stasjonen, må du selv ta kontakt med eieren av bilen som er ferdigladet. På denne måten får vi en rettferdig ordning som brukerne kan styre selv. Styret vil ikke bruke tid på å mase, eller kontakte biler som står på ladestasjonen for lenge.

Bruk den flotte muligheten med fornuft og folkeskikk.

Du betaler 300 kr for å få et ladekort. Dette kortet er knyttet opp mot brukeren. Når pengene er på konto, får du utlevert kortet og du kan lade.

Brukerne av ladestasjonen betaler så en fast sum på 300 kr hver måned, som betales samtidig med husleien.

Du må selv kjøpe/anskaffe en «Type 2» ladekontakt for å benytte ladestasjonen. De fleste El-biler har det.

Mvh

Styret / Carl B. Nygaard

11/09/2017

På grunn av hygieniske årsaker vil døren fra Blokk 1 inn til bassenget bli stengt.

Denne brukes i dag som gjennomgang for å komme inn til både solariet og trimrom. Dette fører mye skit med seg og dette hører ikke hjemme i et basseng området. På grunn av strenge hygiene regler er dette et nødvendig tiltak.

Det har vært mye skit i basseng området den siste tiden. Og dette må vi få en slutt på.

Mvh

Styret / Carl B. Nygaard

25/06/2017

Det har blitt foretatt konstituering av styret, og vi har hatt vårt første møte som nytt styret.

Styret takker for fremmøte i forbindelse med dugnad.

En del personer presser for store ting inn i bossjakten, sånn at bosset ikke kommer ned i bosscontaineren.

Dette må ta slutt ellers må bosslukene stenges.

Styret ønsker alle en riktig god sommer!

Mvh

Styret / Carl B. Nygaard

24/01/2017

Mandag den 30.01.2017 kommer det container til borettslaget.

Nå er det sjans til å rydde i bodene og bodganger.

Viktig! Ting som IKKE MÅ kastes i container!

  • El. Artikler
  • Kjemikalier
  • Bildekk
  • Bilbatterier

Containeren blir stående til den er full.

Mvh

Styret / Carl B. Nygaard

19/09/2016

Borettslaget har nå fått oppgradert sin hjemmeside. En del skjemaer og vedtekter har fått en del endringer. Men alle skjemaer, lover og regler finnes nå på hjemmesiden.

Mvh

Styret / Carl B. Nygaard

16/09/2016

Vi er i full gang med skifting av vinduer på Sør-Siden av blokkene 1, 3 og 5.

Alle skal ha fått melding i postkassen om at dette skal pågå og hva som må gjøres.

Allikevel viser det seg at folk ikke åpner postkassen og leser hva som står der. Dette medfører store forsinkelser for de som arbeider med vinduene.

Ta kontakt hvis det er noe du lurer på!

Mvh

Styret / Carl B. Nygaard

15/06/2016

Generalforsamling har vært avholdt, og styret har konstituert seg.

Styret:

Styreleder - Carl B. Nygaard

Nestformann - Åge U. Jensen

Kasserer - Pål Andre Larsen

Styremedlem - Sveinung Helgesen

Varamedlemmer:

Svitlana Kolesnyk

Astrid Ø. Sjursen

Valgkommitê:

Harald Karlsen

Sissel Oddrun Fauskanger

Gunn Tøsdal

Fremmøtende på dugnad er heller dårlig. Det er flere ting som trenger å ordnes på. Vi håper at dette bedrer seg til neste dugnad som vi skal prøve å få til etter ferien.

Ting som er i fokus nå er utskifting av vinduer. Vi holder på å innhente anbudd fra forskjellige leverandører. Arbeidet vil snart bli satt i gang.

Parkering!

Dette er et tilbakevendende problem. Enkelte orker ikke å gå fra garasjen så man parkerer på gjesteparkering til alles irritasjon. Håper dette blir en orden på i fremtiden!

Styret ønsker alle en god sommer!

Mvh

Styreleder / Carl B. Nygaard

21/04/2016

Det vil bli avhold dugnad mandag 2 mai kl.18:00.

I den forbindelse vil vi prøve å få fatt i en boss container, så folk kan få ryddet i boder og andre steder. Vi trenger blant annet å rydde i bodgangene.

Følgende må ikke i container.

  • Bildekk
  • kjemikalier
  • el. artikle
  • bilbatterier

Hvis disse artiklene havner i container, blir prisen skyhøy på lei av container.

Dette må vi for en hver pris unngå!

Containeren blir stående til den er full.

Fremmøte ved styrerom blokk 3.

All dugnad vil bli honorert.

Vel møtt!

Mvh

Styret / Carl B. Nygaard

21/04/2016

Vi har fått nye badstueovner. Vi håper beboerne tar godt vare på disse.

Det må ikke kastes mer enn en kaffe kopp med vann på steinene.

Mvh

Styret / Carl B. Nygaard

24/02/2016

Tiden for årets generalforsamling nærmer seg!

Er det noe du ønsker å ta opp på generalforsamlingen - skriv en lapp og leg den inn i styrets postkasse. Denne befinner seg i blokk 3.

Vi prøver å få avholdt generalforsamling i mai mnd.

Frist for innlevering 10 april 2016.

Mvh

Styret / Carl B. Nygaard

11/01/2016

Sortering av restavfall

På grunn av at avgiften til BIR stiger til uante høyder er det VIKTIGERE enn noen gang å få sortert søppelet riktig!

Plast for seg. Papir for seg. Glass for seg.

Pusser man evt. opp, og legger f.eks. nye fliser - skal ikke gamle fliser i restavfall! Da dette går på vekt.

Store kartonger etter nye innkjøp SKAL DELES OPP!!!

Vi får nå nye spann i bossrommene i håp om å spare en del penger. Kanskje vi ikke trenger å tømme så ofte.

Bossrommene vil her etter bli holdt låst! Grunnet fremmede elementer som kaster sitt avfall her.

HUSK Å TA NØKKEL MED DEG NÅR DU SKAL NED I BOSSROMMET!

Mvh

Styret / Carl B. Nygaard

15/09/2015

Borring i vegger !

Det må IKKE borres i innvendige vegger før man har undersøkt om at det ikke går nedsløprør eller andre rør i veggene.

Ytterveggen er ikke noe problem.

Vi har beboer som har borret og har punktert nedløpsrøret fra taket. Dette koster oss mye penger. Noe som vi må prøve å ungå.

Er du i tvil angående borring - kontakt styret !

Mvh

Styret / Carl B. Nygaard

01/09/2015

Lading av EL-bil ved Hetlevikstraumen borettslag.

Det er for tiden ingen mulighet å lade EL-biler i borettslaget. Ved å lade EL-biler i vanlige stikk-kontaker kan det medfør økt brann risko og frarådes på det sterkest fra DSB og installatør forumer.

Se gjerne Enmiras forklaring:

http://ladeguiden.enmira.no/hvorfor-duger-ikke-hus...

Ved å lade EL-biler via skjøteledning får en to punkter som ikke er beregnet for denne belastningn over tid og øker faren ekstremt for feil ved de elektriske uttakene.

Se gjerne DSBs forklaring:

http://www.dsb.no/nn/Ansvarsomrader/EL-sikkerhet/E...

Hvis det forsatt skulle være noen spørsmål kan disse rettes til Kjetil Solheim tlf: 980 62 062.

Mvh

Styret / Kjetil Solheim

16/08/2015

Nattbading

Igjen har det vært folk og hatt fest i bassenget. Natt til søndag, ble flere personer tilsnakket av en beboer, der de badet og drakk øl. Han spurte hvilken leilighet de bebodde, og fikk svar at de var på besøk, og var ikke villig til å si hos hvem.

Dette er totalt uakseptabelt!

Hvis noen vet noe - ønsker styret å få beskjed.

Andre saker:

Mange beboere har pusset opp i det siste. Og det har kommet klager på om at gangene har vært tilgriset over en lengre periode. Dette gjelder spesielt blokk 1.

Dersom du pusser opp - plikter du å rydde opp i gangen og eventuelt å vaske etter deg dersom du griser til.

Det er ikke tillatt å bruke felles strøm i fra gangen for å pusse opp leiligheten.

Mvh

Styret / Carl B. Nygaard

17/06/2015

Det innkalles til dugnad!

Mandag den 22.06.15 KL. 17:00

Arbeid som skal utføres:

  • Maling
  • Rydding
  • Kosting

Fremmøtested ved styrerom.

Vell møtt!

Mvh

Styret / Carl B. Nygaard

17/06/2015

Container er bestilt og kommer mandag 22/06/2015.

Benytt anledningen til å rydde og kvitt deg med ting du ikke trenger.

Følgende må ikke i container.

  • Bildekk
  • kjemikalier
  • el. artikler
  • bilbatterier

Hvis disse artiklene havner i container, blir prisen skyhøy på lei av container.

Dette må vi for en hver pris unngå!

containeren blir stående til den er full.

Mvh

Styret / Carl B. Nygaard

15/06/2015

Dørlåsene inn til bassenget fra blokk 1 og 3

Igjen har det vært hærverk på dørene inn til bassenget. Man fyller hele låskassen på døren med papp og papir slik at døren ikke går i lås. Med den følge at låsekassemotoren står og går hele tiden, og til slutt går i stykker.

Dette blir mest sannsynlig gjort fordi man ønsker å benytte bassenget etter kl. 23:00.

Dette gir borettslaget store merkostnader som vi kunne klart oss uten. Håper beboerne kan være med og ha et våkent øye, og varsle styret hvis man oppdager noe ureglementert.

Mvh

Carl B. Nygaard / Styret

25/05/2015

Generalforsamling har vært avholdt med godt fremmøte.

Valg har vært foretatt, og nye styremedlemer og varamedlemer stårt oppført på borettslagetshjemmeside.

Styret har konstituert seg.

Vi håper på et positivt samarbeid i året som kommer.

Vi må prøve å få tid for en ny dugnad, da vil det også komme bosscontainer så vi får ryddet i bodgangene og andre diverse steder. Det står mye boss rundt omkring i borettslaget.

Mvh

Styret / Carl B. Nygaard

05/05/15

Styret takker for flott fremmøte i forbindelse med dugnad.

Mange som kom og mye ble gjort. Godt jobbet!

Er det noen som er intressert i å være med og få malt ferdig gjerdet, så bare gi en lyd.

Mvh

Styret / Carl B Nygaard

27/04/15

Dugnad

Det innkalles til dugnad hvis været tillater det.

Mandag den 04.05.15 KL. 17:00

Arbeid som skal utføres:

  • Maling
  • Rydding
  • Kosting
  • Spyling

Fremmøtested ved styrerom.

Vell møtt!

Mvh

Styret / Carl B. Nygaard

27/04/15

Til DEG som griller i parken!!!!

RYDD ETTER DEG!!!!!

Din mor jobber ikke her!

Mvh

Styret / Carl B. Nygaard

14/04/15

Årets generalforsamling vil bli avholdt

tirsdag 12/05/15 kl. 19:00 i borettslagets felleslokaler.

Alle innsendte forslag som ønskes behandlet, må være underskrevet.

Vel møtt!

Mvh

Styret / Carl B. Nygaard

19/03/15

Årets generalforsamling nærmer seg og vil bli avholdt medio mai.

Eksakt dato kommer etter neste styremøte. Har du saker du ønsker

å ta opp på generalforsamlingen, legg en lapp i styrets postkasse.

Denne befinner seg i blokk 3.

Har du kandidater til årets valg, kontakt valgkommiten eller legg en lapp i styrets postkasse.

Mvh

Carl B Nygaard/ styreleder

05/03/15

Nytt fra Canal Digital

Åpne pdf fil her

25/02/15

Det har vært spørsmål om el-ladepunkter. Borettslagets økonomi er per i dag ikke så godt at vi kan iverksette innvisteringer av større art. Per i dag må den enkelte beboer selv bekoste det tilrettelegging. Eventuell installering må avklares med styret.

Borettslaget vil i løpet av året undersøke alle sluker i bad + nedløp i altaner. Vi kommer tilbake med tidspunk senere.

Porten i hagen til borettslaget er låst med hengelås pga. mye unødvendig trafikk.

Ønsker man tilgang, kontakt Karl Gregersen eller styret.

Vi ber om at beboere har et øye med basengområdet, og tilstøtende lokaler - grunnet mye uregelmessigheter. Hvis man oppdager noe - kontakt styret.

Sigarettstumper og snusbleier spyttes til stadighet utenfor inngangsdørene. Dette ser ikke særlig pent ut. Håper dette kan ta en slutt.

Mvh

Styret / Carl B. Nygaard

14/01/15

I bassenget er det flere ganger blitt oppdaget at enkelte folk skrur ut lyspærene i bassenget.

Dette MÅ vi få slutt på !

Og andre som ikke klarer å rydde etter seg på trimrommet, håper dette bedrer seg.

Bossrommet i blokk 3 ser til tider ut som det er bombet. Håper de som roter snart klarer å rydde etter seg! Ting som kastes i bosssjakten skal været innpakket.

Mvh

Styret / Carl B. Nygaard

14/01/15

Cotainer er bestilt og kommer mandag 22/06/2015.

Benytt anledningen til å rydde og kvitt deg med ting du ikke trenger.

Følgende må ikke i container.

  • Bildekk
  • kjemikalier
  • el. artikler
  • bilbatterier

Hvis disse artiklene havner i container, blir prisen skyhøy på lei av container.

Dette må vi for en hver pris unngå!

containeren blir stående til den er full.

Mvh

Styret / Carl B. Nygaard

01/01/15

Styret ønsker alle i borettslaget et riktig godt nyttår

14/12/14

Når det gjelder parkering på gjesteparkering, så er det ikke blitt noe bedring.

Enkelte beboere tar seg til rette, på tross av at de har egen parkeringsplass. Gjester er det nesten aldri plass til. PARKER PÅ DIN TILDELTEPLASS OG IKKE PÅ GJESTEAPARKERING!!!!!

Mvh

Styret/Carl B. Nygaard

04/12/14

- På styremøtet den 03.12.14 ble det vedtatt å innføre videoovervåking etter opptelling av stemmesedler, vi klarte 2/3 flertall.

Vi trenger noen frivilige til å være med og montere, og strekke kabler, så holder vi kostnadene nede.

Dette kan vi ikke gjøre før neste år. I år har borettslaget ikke råd til det.

- Montering av låser: di siste monteringer av låser til postkasser skjer i dise dager. Her er det mange postkasser uten navn. Siden vi ikke finner ut hvem sin potkasse som er uten navn, vil vi sette inn ny sylinder og skrive leilighets nr. på utsiden. Hvis noen oppdager feil eller mangler med låser/nøkler som ikke passer - kontakt styret.

- Det er flere som har spurt etter bosscontainer, denne kommer etter jul.

Mvh

Styret / Carl B. Nygaard

03/12/14

Alle merke postkassene sine med Nr. og Navn.

Grunnet - skift av låser.

Mvh

Styret / Carl B. Nygaard

03/12/14

Garasjeporten blir ikke ordnet før fredag 05.12.14

på grunn av sykdom.

Mvh

Styret / Carl B. Nygaard

29/11/14

Det er fremdeles mange som ikke har besvart spørreundersøkelsen om videoovervåkning.Håper vi kan få disse inn før styrtemøte på onsdag.

Mvh Carl B Nygaard/styreleder

28/11/14

Styret har delt ut nye nøkler til borettslagets beboerer. Disse skal tas i bruk når låsene blir skiftet.

Vi starter i neste uke. Hvis ingen er hjemme når vi kommer for å skifte din lås hvil en representant for borettslaget være til stede når låsen blir skiftet. Ha derfor alltid med deg en ny nøkkel fra mandag i tilfelle låsen blir skiftet når du er borte.Låsene blir skiftet pga gammelt system og nøkler på avveie.

Så litt om videoovervåkning av borettslaget dette har fått stor oppslutning og skal styrebehandles på kommende onsdag.

Garasjeporten er defekt etter påkjørsel og vil bli reparert så snart det forefinnes nye deler. Leverandør er kontaktet men manglet deler.

Til slutt hvil vi få takke Harald Karlsen for å ha laget oss et flott gjærde ved inngang i sør til blokk5.

Dette har han gjort på dugnad deler er kjøpt hos skraphandler tusen takk Karlsen.

Styret/ Carl B Nygaard

05/11/14

Til dere som pusser opp !

Det er ikke tillatt å koble ifra dørtelefon uten å kontakte noen i styret.

Helst vaktmester.

Dette skaper store problemer for oss.

Styret / Carl B. Nygaard

05/11/14

Etter styretmøtet i går trakk Espen Zakariassen seg av personlige årsaker.

Alt fortsetter som før frem til neste generalforsamling.

Parkeringsregler er blitt ratifisert. Dette kan du lese om på hjemmeside pkt. 2 og pkt. 5 .

Solariet og trimrommet er nærmest ferdigstilt.

All honnør til de som har deltatt der.

Styret / Carl B. Nygaard

14/10/14

Vil takke alle som møtte på dugnad. Godt jobbet!

Styret / Carl B. Nygaard

29/09/14

Container for glass og metallembalasje er nå ankommet borettslaget, og er plassert ved innkjøring til borettslaget.

Styret / Carl B. Nygaard

29/09/14

Det blir avholdt DUGNAD mandan 13 oktober kl. 17.00.

Vel møtt.

Styret / Carl B. Nygaard

25/09/14

Øystein Nordeng flytter fra borettslaget.

Han var formann i valgkomiteen, dette vervet er nå overtatt frem til generalforsamling av Karl Gregersen.

Vi har til tide vært plaget med vond lukt fra pumpestasjonen under blokk 1.

Har kontaktet Bergen Vann og fått følgende svar:

"Vi jobber med å få på plass et nytt lufteanlegg i Hetlevikstraumen.

Ansvarlig for dette er Otto Kaurin Nilsen."

Carl B Nygaard/styret

05/09/14

Hvor er det blitt av dugnadsånden.Det var ikke mange som møtte opp, kun 5 stk.

Så vi blir nok nødt til å ha en ny dugnad.

Carl B Nygaard/styret

Dugnad !

Hvis værgudene tillater det, blir det avholdt dugnad på torsdag den 04/09/14 kl. 17.00.

Arbeid som skal utføres er tynning/felling av trær. Vel møt!

Hilsen Styret/ C. Nygaard

07/07/14

I forbindelse med regnværet i det siste er det flere altaner som står full i vann. Husk å gjøre rein rennen på altanen så vannet renner fritt.

Det er flere beboere som tar seg til rette ang parkering av motorsykler i garasjen.

Dette vil ikke bli akseptert.

22/06/14

Benker og bord i parken har fått en runde med kosten og er klar til st hans.Grillen er blitt malt og rengjort. I den forbindelse vil vi be om at brukerne lar grillkullet brenne opp etter at man er ferdig,og ikke heller vann på. Dette tetter avløpet som er i grillen.Solplassen i enden av blokk 5 er også klar til bruk.Sykkelboden blir klargjort til neste uke.

Styret ønsker alle beboere en riktig god sommer.

28/05/14

Trimrommet er nå klar til bruk. Vi takker igjen de som har vært med på dugnaden her.

Vel utført arbeid.

Sykkelboden vil snart få innstalert stativ til syklene. Så blir det orden her også.

Vi vil igjen minne beboere om å parkere på tildelt plass, og ikke på øvre gjesteparkering.Her er det til tide helt vilt. Og vi ønsker ikke å taue vekk biler.

Hillsen Styret.

14/05/14

Motorsyklene som står parkert i nordenden av garasjen må flyttes.

Grunnet at forsvaret vil ha tilbake parkeringsplassene.

Hilsen styret

14/05/14

Det ble avholdt dugnad i går. Fremmøte var meget bra, og vi fikk gjort mye av det som stod på listen. Vil igjen få takke alle som deltok. Hilsen styret.

10/5-2014

Det vil bli avholdt dugnad tisdag13/5-2014 kl 1700.

Container ankommer samme dag. Vi håper å få ryddet og ordnet til 17 mai

vel møtt.

25/03-2014

Årets Generalforsamling er berammet til 5. mai. Saker som ønskes tatt opp på Generalforsamlingen må være styret i hende innen 7. april 2014.

5/10-2013

Det vil bli avholdt dugnad i Hetlevikstraumen Borettslag 10.10.13 kl 1700. Vel møtt!

1/5-2013

Årets Generalforsamling er berammet til 23. mai. Saker som ønskes tatt opp på Generalforsamlingen må være styret i hende innen 10. mai 2013.

4/6-2012

Da det er mange brytere til ringeklokkene i leilighetene som ikke virker, har styret gått til anskaffelse av nye ringeknapper. Vi har begynt med utskifting, men har prioritert noen som vi vet ikke virket. Noen ringeklokker kan også ha andre feil, så da må evt. ringeklokken skiftes eller kanskje det må trekkes ny ledning.

31.05.2012

Kontroll av brannslukningsapparater.

Teknisk Industrivern A/S vil den 4/6-2012 utføre kontroll av samtlige pulverapparater som er plassert i leilighetene i borettslaget. Kontrollen utføres i borettslagets selskapslokaler. Apparatene merkes med leilighetsnummer og settes ved inngangsdøren til selskapslokalene innen kl. 08:00 mandag morgen, og kan hentes igjen samme kveld.

10.05.2012

Onsdag den 16/5-2012 kommer kostebil for å koste garasjeanlegg og uteområder i borettslaget. Vi ber beboerne være behjelpelige med å flytte sine biler slik at det blir tilgang for nødvendig rengjøring.

19.04.2012

Vi har for tiden stående bosskonteiner ved øvre gjesteparkering som vi håper beboerne vil benytte seg av. Mange beboere har også mye søppel og skrot stående i garasjeanlegget på sine parkeringsplasser. Dette er ikke lovlig p.g.a. brannfare. Benytt anledningen til å bli hvitt dette. Konteineren blir hentet mandag den 23. april så pass på å få dette med.

Elektriske artikler, kjemikalier/maling og bildekk leveres gratis på mottaksstasjon el. leverandør. Dette skal ikke dumpes i konteineren da borettslaget vil få store ekstraregninger for sortering av konteiner.

11.03.2012

Da styret ser at vi har ufullstendige lister over nummer for låsesylindre og nøkler i borettslaget, vil vi kontakte beboerne for å få oppdatert listene. Vi vil starte dette arbeidet kommende uke.

28.02.2012

Det er f.t. mange beboere i borettslaget som rehabiliterer og pusser opp sine leiligheter. Dette medfører svært mye støy som kan være et irritasjonsmoment for naboene. Vi ber om at det blir tatt hensyn til borettslagets "Husordensregler".

Vi minner også om at det er beboers ansvar å kvitte seg med rester av bygningmaterialer etc. Dette skal ikke plasseres i bossrommene da BIR ikke tar dette med i det vanlige bosset. Vennligst kontakt vaktmester som kan være behjelpelig med å fjerne dette rimelig.

15.12.2011

Vi har en del problemer med inngangsdør i syd mot Haakonsvern.

Den blir stadig satt i åpen stilling, med den følge at gangen fylles med vann. Enkelte ganger

står den åpen hele natten med de følger dette kan få.

Vi håper at vedkommende som driver med å sette døren i åpen stilling,

slutter med dette. Døren skal alltid være stengt!

28.11.2011

Status for rehabiliteringen:

Det er desverre fortsatt indikasjoner på en mindre lekkasje mot fasaden mot blokk # 1. Dette viser seg å inntreffe ved spesielle værforhold med kraftig regn og vind fra en sør-østlig retning. Det kan derfor gå noe tid mellom hver gang dette fremtrer. Fuktighet fremtrer på nordre vegg mot kanal i svømmehall.

P.g.a. endel uoverensstemmelser med entreprenør, vil det etter at nøytral aktør har kartlagt lekkasjen, bli gjort tiltak for å få reparert denne. I tillegg til dette gjenstår det endel andre arbeider samt reklamasjoner.

Det er også endel uoverensstemmelser mellom borettslaget og hovedentreprenør ang. sluttoppgjøret. Dette gjelder bl.a. endel utgifter som borettslaget er påført p.g.a. at fremdriften/ferdigstilling av arbeidene har tatt uforholdsmessig lang tid og enda ikke er sluttført. Styret mener dette er urimelig, og krever kompensasjon for dette. I tillegg dreier det seg om dagmulkter i følge kontrakt. Det blir derfor holdt igjen et større beløp for å dekke dette, og man har sett seg nødt til å engasjere juridisk hjelp.

02.10.2011

KONTEINER.

Det vil ankomme konteiner som plasseres ved kanalen på vanlig plass førstkommende mandag eller tirsdag.

Vi har fått beskjed fra leverandør om at det ikke er tillatt å kaste hvitevarer, elektriske artikler, bildekk, maling, kjemikalier eller annet spesialavfall i konteineren. Dette må leveres til mottaksstasjon for slikt avfall.

Hvis det finnes noe av det nevnte spesialavfallet i konteineren, vil det koste borettslaget flere tusen kroner i ekstra sortering av innholdet i konteineren.

01.10.2011.

Det vil bli arrangert dugnad trirsdag 04.10.2011

Vi starter kl 1700

Vel møtt.

24.09.2011

Bankelyder i røropplegg.

Beboere i blokk # 5 har en tid vært plaget med bankelyder i røropplegget når det blir tappet varmtvann. Dette har vært spesielt plagsomt i det sør-vestre hjørnet av blokken. Om noen av beboerne merker at det begynner å banke samtidig som de tapper vann eller benytter vaske-/oppvaskemaskin i sin leilighet, ber styret om å få beskjed om dette slik at man kan få lokalisert syndromet.

19.08.2011

Kosting/rengjøring.

Tirsdag den 23.08.2011 kl. 09:00 vil det bli foretatt kosting av garasje- og uteområde i borettslaget. Vi oppfordrer derfor beboere til å flytte sine biler fra området slik at kostebil kan komme til å få gjort rent.

Mvh

Styret

03.07.2011

Bassenget vil være stengt.

Mandag 4 juli

Tirsdag 5 juli

Onsdag 6 juli

på grunn av arbeider.

Mvh styret

14.06.2011

Ble det avholdt dugnad, godt fremmøte tross dårlig vær.

Porttelefon i blokk 5 har vert ute av drift.Blir ordnet i dag.

Ellers ber vi om at beboere bruker tildelt parkeringsplass,

og ikke øvre gjesteparkering.

Mvh styret

01.05.2011

Vi vil oppfordre beboerne til å kjøpe balkongflagg.

Så blir det fint her til 17 mai.

Mvh styret

28.04.2011

Det har vært avholdt dugnad. Hele 18 beboere møtte opp, dette er meget bra! Vi fikk gjort en hel masse av det som sto på dagsorden.

Vi takker igjen de fremmøtte for vel utført jobb.

01.04.2011

Vi har mottat flere klager vedrørende tilgrising i gangene. Vi håper at hundeeiere kan unngå å dra hundene ut i jorden før de retunerer til gangene i borettslaget, man kan i det minste tørke av hundene på beina før man går inn i gangen.

28.03.2011

Rehabiliteringen er nå i sluttfasen. Hvis det er noe vi har utelatt ber vi om å få beskjed, vi håper å ha fått tatt det meste.

25.03.2011

Fasadene på vestsiden av blokkene er svært skitne med mye grønske og vi vil i løpet av et par uker forsøke å få vasket disse. Vi ber om at ting som måtte stå i veien for rengjøringen blir flyttet. Vi minner om at det er beboers ansvar å holde det rent og ordentlig på egen balkong eller terasse.

09.03.2011

Litt om rehabiliteringen:

Vi håper nå at vi snart er ferdige og kan sette en sluttstrek for rehabiliteringen. Det gjenstår litt småarbeider og justeringer rundt på bruket, men dette burde ikke ta så lang tid.

  • Det viktigste er å få ferdigstilt arbeider i leilighetene hos de beboerne som har vært så uheldige å ha hatt lekkasjer. Styret beklager på det sterkeste at dette har tatt så lang tid.
  • Det gjenstår litt elektrisk forskjellige steder, for det meste sikringsskap til fellesanlegg.
  • Effekten på badstuene er ikke som den skal. Folk fra leverandør og skal se på dette.
  • Justering av diverse låser og dørpumper.
  • Litt maling-flikking i trappeganger og korridorer.
  • Sanding og kosting av terrassen. Dette må gjøres i tørt og fint vær.
  • Rekkverk på mur mellom blokk # 3 og 5.
  • Rydding og rengjøring av garasje og diverse annen bygningsmasse.
  • Rydding og rengjøring av felleslokaler.
  • Vi er blitt lovet at vi skal motta de siste dørbrikene om et par dager. Resterende brikker blir levert beboerne så snart de ankommer.

08.03.2011

Borettslaget har mottatt varslingsbrev ang. privat detaljreguleringsplan v/Hetlevikstraumen. Ifølge mottatt brev ser det ut til at området for det meste ligger nordøst for broen over kanalen. Det ligger også orientering om dette på Asplan Viak sin side.

07.03.2011

Det er dessverre flere beboere som har meldt fra om at det har forsvunnet bildekk fra garasjeanlegget i det siste. Vi oppfordrer derfor beboerne til å plassere sine bildekk i egen bod, evt. merke dem og plassere dem i dekkrom innerst i garasjen.

04.03.2011

Foruten en knust veggplate i gang i 2. etg. i blokk#1, er det i løpet av den siste uken blitt funnet sigarettsneiper og snus-"tamponger" i bassenområdet. Etter tips fra naboer og gjennomgang av lås-logg, har styret sendt vedkommende advarsel. Ved gjentagelse vil vedkommende bli nektet adgang til badeanlegg og andre felles rom.

03.02.2011

I forbindelse med at nye inngangsdører til leilighetene og ny topplist på balkongene er montert, ber vi beboerne levere en tilbakemelding i styrets postkasse innen en uke dersom det skulle være noe uregelmessig.

Man må kontrollere at alle delene som rekkverkslisten er satt sammen av er skikkelig fastskrudd, at skjøtene er pene og pent sparklet og at rekkverket sitter beint på.

Mange av beboerne har opplevt at det har vært endel trekk mellom inngangsdøren og karmen. Dette har vi nå stort sett fått justert. Endel beboere kan kanskje trenge å justere avtrekksventilene i leiligheten, da de har stått med større åpning enn det som nå trengs. Noen beboere har på egenhånd fått montert motorisert avtrekksvifte. Dette skal ikke gjøres og det kan da også være vanskeligere å få strupet ned avsuget.

Elektriker vil snart begynne med montering av innmaten i de nye sikringsskapene. Strømmen vil da bli borte en kortere periode. Det blir gitt beskjed når dette skal skje.

HETLEVIKSTRAUMEN BORETTSLAG.

DØRBRIKKER.

· Hver leilighet vil til sammen få utlevert 3 stk. adgangsbrikker. Da vi enda ikke har mottatt alle brikkene vi har bestilt, vil vi i første omgang dele ut 2 til hver leilighet slik at vi kan få låst av bodganger etc.. Noen utedører vil ikke bli aktivert de første dagene slik at folk som ikke har fått adgangsbrikke kommer seg inn.

· Da noen dører trenger litt etterjustering, kan det være at døren i noen tilfeller ligger mot sluttstykket slik at dette ikke slipper døren opp. (Gjelder spesielt dørene mot bassenget.) Skyv da døren litt mot dørkarmen slik at sluttstykket avlastes.

· Samtlige tilganger som de forskjellige beboere skal ha er nå lagt inn på samme brikke slik at man nå ikke trenger separat brikke til basseng.

· Adgangskodene for de forskjellige leilighetene er de samme som før bortsett fra at man ikke lenger trykker * etter tallkoden.

· Skulle det oppstå problemer, vennligst ta kontakt med styret.

· Bassengvannet er nå klarert av Aico og vaktmester for de som vil prøve dette. Det mangler fortsatt litt skilting, div. oppheng til papir-/toalettruller, håndklær etc. men dette vil komme snart. For de som måtte oppholde seg i badeanlegget i løpet av arbeidstiden i uken, må de påregne å treffe arbeidsfolk som fortsatt arbeider på bygget.

Styret

28.12.2010

  • Rehabiliteringen i borettslaget er forsinket, men vi forventer ferdigstillelse i slutten av januar.
  • Det er nå hengt opp navneskilt på samtlige leiligheter. Dersom det skulle være skrevet på feil navn e.l., vennligst legg lapp i styrets postkasse i blokk # 3 eller send oss en E-post med riktig skrivemåte.
  • Det vil bli utlevert 3 stk. brikker for hver leilighet til de nye dørlåsene når disse er klar.
  • De nye sikringsskapene til leilighetene vil bli montert etter nyttår. Det kommer nærmere informasjon når dette skal skje.
  • Det nye kjøkkenet i selskapslokalene blir montert i midten av januar.

17.12.2010

Noen beboere har tidligere hatt ekstra sikkerhetslås på sine inngangsdører til leilighetene. I den forbindelse har styret fått endel spørsmål angående montering av sikkerhetslåsen på de nye dørene som nå er satt inn. Vi har fått opplyst fra Byggmetser Markhus A/S som har levert dørene bl.a. til leilighetene at i følge dørprodusenten bør det ikke gjøres inngrep i dørene i etterkant. Dørene vil da miste sin brann- og lydklassifisering.
Det vil også være vanskeligere å få godkjent reklamasjoner dersom det skulle være noe med dørene.
Dette til orientering.

Man bør derfor ikke verken skru skruer eller slå spiker inn i døren for å f.eks. henge opp ting. Dette gjelder både på utsiden og innsiden.

Styret har bestilt nye skilt til samtlige leiligheter. Disse vil ha både leilighetsnummer og navn, og vil bli montert så snart de ankommer.

16.12.2010

Varmtvann:

Rørlegger har i dag funnet endel feil angående sløyfene til varmtvannet. Dette skal nå være rettet opp.

25.11.2010

Porttelefoner

Tirsdag onsdag og torsdag i neste uke vil elektrikeren koble til de nye porttelefonene.

Da kreves det tilgang til leilighetene.

De vil få med seg en oppgang for dagen.

Programmet er blokk 3 på tirsdag.

Blokk 1 på onsdag.

Og blokk 5 på torsdag.

hilsen styret Carl B Nygaard.

15.11.2010

Etter montering av nye takvifter, har elektriker nå stilt inn viftene slik at de går på 70% mellom kl. 14:00 og 21:00. Resten av døgnet går de på 40% effekt.

09.11.2010

I forbindelse med at vi har fått nye dører til leilighetene, må ikke navneskilt skrues direkte på døren. Det vil komme en plate som navneskiltet skal monteres på. Det er ikke tillatt å bore eller skru fast ting i døren utenom på denne platen da dette vil redusere verdien av døren som brannsperre. Det vil også komme leilighetsnummer på de nye dørene.

3.11.2010

Varmtvann

Det har vert en del komplikasjoner med varmtvannet. Rørlegger er på stedet og arbeider med problemet.

17.10.2010

REHABILITERINGEN:

De nye avtrekksviftene er nå montert på takene. Disse er mindre, men mer effektive enn de gamle viftene. Da nattsenking og annen styring enda ikke er koblet til, kan det være lurt å justere inn avtrekksventilen på badet og evt. også stenge ventilatoråpning over vinduene dersom man synes leiligheten blir for mye nedkjølt.

15.10.2010

REHABILITERINGEN:

Tømrerne vil i løpet av de første dagene begynne å skifte ut inngangsdører til leilighetene. Det vil være en representant fra styret til stede der det ikke er folk hjemme. For Forsvarets leiligheter vil representant for Forsvaret besørge anstand.

Dersom beboer ønsker å være personlig tilstede når døren skal skiftes, må styret få skriftlig beskjed med navn, leilighetsnr. og kontakttelefonnr.

14.10.2010

REHABILITERINGEN:

I forbindelse med rehabiliteringen har styret besluttet å få skiftet ut sikringsskapene til leilighetene da disse nå er over 30 år gamle. Sikringsskapene er boligeiers ansvar, men da vi vet at det ofte er noen etternølere, foretrekker styret å få dette inn under rehabiliteringen. Få mer informasjon her.

27.09.2010

REHABILITERINGEN:

Da resten av varmtvannsbeholderne nå skal flyttes på plass og kobles opp, vil varmtvannet bli borte i morgen den 28.09.2010 fra kl. 08:00 og utover dagen.

Vi beklager manglende varmtvann de siste dagene, men er nå blitt lovet av entreprenør at varmtvannet nå snart skal være i orden.

23.09.2010

REHABILITERINGEN:

Vi vil henstille til beboerne og besøkende om å ikke benytte inn-/utgangen over terrassen da man nå holder på med legging av ny membran slik at man unngår skade på ny membran med påfølgende ekstra arbeid og store kostnader.

23.09.2010

Ta frem meterstokken:

De fleste av oss har mottatt anmodning fra skatteetaten om å oppgi arealet av primærrommene i leiligheten (P-rom). Arealet blir det totale arealet av leiligheten som befinner seg innenfor ytterveggene. Skap og innervegger er inkludert, men ikke bod. Arealet blir altså det samme som bruksarealet (BRA) minus bod. Se også rettledning her.

Vi har også mottatt en oversikt fra forretningsføreren over størrelsene på de forskjellige leilighetene i borettslaget som du finner her.

06.09.2010

REHABILITERINGEN:

  • Man vil denne uken starte med legging av ny membran på terrassen. Terrassen vil derfor bli stengt av for almindelig ferdsel. Dette må respekteres av både beboere og andre slik at man unngår skade på ny membran med påfølgende ekstra arbeid og store kostnader.
  • Med det første vil utskifting av dører også bli påbegynt.
  • Det pågår nå montering av de nye varmtvannsbeholderne. Ved omkobling til ordinær drift kan man risikere at vannet kan være borte i kortere tidsperioder.
  • Montering av diverse kanaler i tillegg til bygging av nytt teknisk rom for vifteanlegget pågår i nord-vestre enden av garasjen. Endel av disse parkeringsplassene kan derfor midlertidig ikke benyttes.
  • Vi vil minne om at det fortsatt ikke er tillatt å plassere privat avfall i konteinerne som står plassert utenfor. Disser er kun for sorterte bygningsmaterialer.

28.08.2010

REHABILITERINGEN:

  • Det vil fra mandag av bli utført malerarbeid i gangene. Ta hensyn til dette og unngå "nærkontakt".
  • Kontainerne som står plassert utenfor blokkene er beregnet for sorterte fraksjoner av byggematerialer. Det er observert beboere som plasserer privat boss/samfengt avfall i kontainerne. Dette medfører at hele kontaineren må sorteres manuelt og påfører borettslaget og dermed beboerne store ekstrakostnader. Ta evt. kontakt med arbeiderne for å få anvist kontainer om du har trevirke e.l. som du ønsker å kaste.

22.08.2010

Vi ber beboerne om ikke å bruke inngangen ved plattingen/dekket under rehabilitering.

Bruk inngangen nede.

14.08.2010

REHABILITERINGEN:

Som de fleste nok har merket , er arbeidet med rehabiliteringen i full gang. Det vil nok dessverre i tiden fremover forekomme både støy og støv i ganger etc. p.g.a. sliping av gulv i gangene.

Det står fremdeles endel sykler, hagemøbler etc. ute på terrasen. Dette er ting som må flyttes umiddelbart. Vi vil oppfordre beboerne til å ta vare på egne ting og rydde dette vekk snarest i løpet av helgen. Vi oppfordrer beboerne til å plassere sykler i sykkelboden slik at man unngår skader.

Terrassen vil snere bli avstengt for vanlig ferdsel. Postbudet er tildelt kort slik at de kan komme inn alternative innganger. Avisbudet vil levere aviser i postkasser som plasseres ved øvre gjesteparkering.

31.07.2010

Stenging av badeanlegget.

P.g.a. rehabilitering vil svømmebassenget bli tømt og badeanlegget avstengt fra den 06.08.2010.

Mvh

Styret

15.06.2010

REHABILITERINGEN:

Brødrene Ulveseth er valgt til hovedentreprenør.

De starter arbeidet i løpet av 2 uker.

I den forbindelse er det viktig at INGEN parkerer på øvre gjesteparkering.

Overtredelse medfører borttauing.

De vil først gå igang med fjerning av blomsterkassene og utskifting av endel stoppekraner samt varmtvannsbeholder. Man må i den forbindelse regne med at kapasiteten på varmtvann kan bli noe redusert og at vannet kan være borte for en kortere periode ved omkobling av rør og skifting av kraner. Arbeidet med utskifting av varmtvannsbeholder vil ta ca. 2 uker. Arbeidsdagen starter kl. 07:00. Det vil ikke bli arbeidet i fellesferien.

11.06.2010

Vi har nå kjøpt inn ny maling til terassene. For de som trenger å male finnes denne i redskapsrommet. Husk å sette tilbake maling og redskap som er lånt i borettslaget ! !

Grillen i parken har blitt flittig benyttet i det siste,dette er veldig positivt.

Det som ikke er fullt så hyggelig er at enkelt ikke rydder etter seg. Engangsgriller blir stående, matrester kastes i parken. Dette er totalt uakseptabelt!

24.05.2010

Tirsdag ble det avholdt dugnad,hele 17 beboere møtte opp, imponerende.

Vi fikk tatt mesteparten av det som var målet

Styret takker for innsatsen. Igjen må vi få presisere at det ikke må parkeres på øvre gjesteparkering.

21.05.2010

Etter samtaler med Mesta,skal de nå igang med gangvegen.Arbeidet starter tirsdag 25.05.2010.

Grunnet felling av trær kan endel av øvre gjesteparkering bli sperret av. Vi håper beboerne kan parkere på sine tildelte plasser.

Det er kallt inn til dugnad samme ettermiddag. Vi håper så mange som mulig vil delta.

Vel møtt

11.05.2010

Generalforsamling har vert avholdt. 20 beboere møtte frem. Valg har vert avholdt. Det ble også gitt en orientering av Grimen fra Multiconsult, ang fremdrift av rehabilitering

30.04.2010

I forbindelse med rehabiliteringen ble det foretatt befaring den 22.04.2010. Det var invitert 5 entreprenører. Også en del underentreprenører møtte opp. Anbudsfrist er satt til 7/5-2010. Forhåpentligvis oppstart i slutten av mai. Vi håper å kunne gi mer informasjon på generalforsamling den 10/5-2010.

Det har vært tukling med kortleser til solariet som resulterte i problemer med å få sette inn kort. Også kortleser til inngangsdør i blokk # 1 har vært ute av drift p.g.a. brukket kontakt. Begge er nå i funksjon igjen. Kortleser til inngangsdør fra blokk #3 til damegarderobe i badeanlegget er defekt (sannsynligvis leserhode). Vennligst benytt annen inngang, evt. få noen til å åpne fra innsiden.

Vi ber beboerne være oppmerksom på å ikke slippe inn folk som ringer på utedøren og som de ikke kjenner.

14.04.2010

Enkelte beboere bruker øvre gjesteparkering som sin private parkeringsplass.

Dette ser ikke ut til å ha noen ende.Borttauing blir det neste

20.03.2010

Etter at lysmastene er fjernet starter arbeidet med gangvegen.

20.03.2010

Etter møte med multiconsult, ser det ut til at rehabiliterigsarbeidene kan startes opp i mai.

10.03.2010

  • Iforbindelse med oppstart av gangveg vil der pågå en del gravearbeider på vei opp mot øvre gjesteparkering. Dette for å flytte endel stolper.
  • Snøhaugene ved nedre parkering vil bli fjernet så snart containerservice,har kapasitet. De har lovet oss å komme denne uken.

02.03.2010

Forslag til saker som ønskes behandlet på årets generalforsamling må leveres skriftlig i styrets postkasse inngang # 3 innen slutten av uke 13 slik at dette kan bli tatt med i innkallingen.

01.03.2010

Det må ikke parkeres på utsiden av snøfonnene slik at man sperrer veien for øvrig trafikk

08.02.2010

Det har den siste tiden vært redusert ventilasjonsavtrekk i blokk # 3. Det kommer service-mann onsdag den 10. feb. for å utbedre feilen.

07.02.2010

Vi minner om at ved neste husleiebetaling er leien forhøyet. Gjelder fra og med mars

20.01.2010

Garasjeporten er ute av fungsjon p.g.a. brudd i en fjær. Windsoor door har vert å sett på saken, nye deler er bestilt. Porten blir stående åpen i natt også. Blir mest sansynlig reparert i morgen.

15.01.2010

Feil på kablene til varmekolbene for svømmebassenget er midlertidig utbedret av elektriker.

13.01.2010

  • Da kablene til varmekolbene for svømmebassenget dessverre har brent opp p.g.a. overbelastning, kan temperaturen i bassenget være endel lavere enn normalt. Elektriker er kontaktet, og det vil bli gjort forsøk på å utbedre skaden i løpet av dagen.
  • P.g.a. vannledningsbrudd i nærheten av borettslaget, har det til tider vært dårlig trykk på vannet. Kommunen arbeider med saken.

12.01.2010

Det ble i dag avholdt ekstraordinær generalforsamling i borettslaget for å stemme over styrets utsendte forslag ang. reparasjon av terrasselekkasje og rehabilitering av borettslaget. Styrets forslag ble vedtatt med 19 stemmer for mot 9 "nei-stemmer"; altså godt og vel 2/3 flertall. Prosjektering vil bli satt igang snarest. Referat fra generalforsamlingen sendes.

24.12.2009

Vi minner igjen om at flasker ikke må kastes ned gjennom bossjakten. Flaskene blir knust på vei ned gjennom sjakten og glassbiter spres utover hele bossrommet!

01.12.2009

Har du husket å skifte batteri i røykvarsleren?

26.11.2009

Etter møte med Mesta ang gangvegen,ser det ut til at oppstart blir desember/januar.